traducció - translate - traducción

6.10.15

Benvolgut, o no, Rajoy: NO VOTARÉ

Font: https://societatanonima.wordpress.com/2015/10/02/estimado-o-no-rajoy-no-votare/
Traducció mecànica de l'original en castellà. Google Translator
urna


Benvolgut, o no, Rajoy:
No votaré. N'estic el 100% segur. El proper 20 de desembre no participaré en les eleccions generals.Disculpa, amplio la informació: mai tornaré a votar en unes eleccions destinades a omplir de diputats i de senadors dels seients del Congrés i el Senat. L'estat espanyol no m'escolta, ni m'entén, ni fa el més mínim esforç perquè aquesta tendència canviï. Per això t'exigeixo (en qualitat de contribuent del teu salari) que, ja que ahir en l'entrevista / massatge d'Antena 3 vas explicar l'abstenció de les passades eleccions catalanes com a vot en contra de la independència, expliquis també la meva abstenció com un vot en contra d'un estat en el qual mai tornaré a creure. Gràcies. De res.
Per a mi, l'estat espanyol s'ha convertit en una mena d'empresa a la qual pagguem per un servei nefast però de la qual no em puc donar de baixa perquè tinc una clàusula de permanència eterna i constitucional (perdó per la redundància). A més, no hi ha cap oficina del consumidor en la qual pugui presentar una queixa. Així de simple. Així d'irrefutable. Com ho és el fet que jo, per edat, no vaig votar la Constitució. Per això, almenys permet que la pàtria emocional l'elegeixi jo. Fins que no us inventeu un decret llei que obligui sota pena de presó a estimar a la Constitució i a les institucions que sustenten l'estat espanyol o fins que no pugui dir que sóc ciutadà d'un estat català (que espero que sigui aviat) em'abstindré de donar la meva opinió a les urnes que poseu i vaig adheriré els meus sentiments al que em surti de la punta de la llibertat. Que per a això és meva.
Em pots llançar la Constitució pel cap (de tapa dura si et sents més feliç) però el que ja no podràs aconseguir és que senti com un deure cívic participar en l'elecció d'uns diputats i senadors que, majoritàriament, semblen més predisposats a crear problemes que a trobar solucions. Per aquest, i per molts altres motius, no té per a mi cap importància ni interès si tornes a guanyar o si t'enfonses en el fang electoral, si tu o Pedro Sánchez pacteu amb Albert Rivera o amb l'Ànec Donald, si Pablo Iglesias pot o no pot, si reformeu o no la Constitució o si Margallo es queda embarassat (bé ... això últim potser m'interessi).
Ui, sí! ! La festa de la democràcia! Sí, amb Fanta i ganchitos. Un país en què el president del govern menysté una majoria absoluta independentista guanyada amb el 47,8% dels vots (dada irrefutable) quan ell és president gràcies a una majoria absoluta del 44,6% dels vots (dada irrefutable) converteix aquesta presidència en un insult a la intel·ligència col·lectiva i en una estafa al sentit comú.
En definitiva, oblida't de mi que jo faré el mateix amb tu. Gràcies. De res.

Em pots seguir al Twitter @blogsocietat i també al Facebook


Share/Bookmark